انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی و آدرس bidari313.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





رهبر معظم انقلاب در نخستین اجلاس بیداری اسلامی و در جمع علما، متفکران و نخبگان جهان مخاطرات و آسیب های پیش روی انقلابها را تبیین کردند.

مشروح بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در نخستین اجلاس بیداری اسلامی به این شرح است.

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

الحمدلله رب العالمین و الصلوة و السلام علی سیدنا محمد وآله الطیبین و صحبه المنتجبین قال ‌الله العزیز الحکیم: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم یا أَیُّهَا النَّبِیُّ اتَّقِ ‌اللَّهَ وَ لا تُطِعِ الْکافِرینَ وَ الْمُنافِقینَ إِنَّ اللَّهَ کانَ عَلیماً حَکیماً(١) وَ اتَّبِعْ ما یُوحى‏ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ إِنَّ اللَّهَ کانَ بِما تَعْمَلُونَ خَبیراً (٢) وَ تَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ وَ کَفى‏ بِاللَّهِ وَکیلاً (٣) [احزاب]

به حضار گرامی و میهمانان عزیز خوشامد میگویم. آنچه ما را در اینجا گرد آورده بیداری اسلامی است یعنی حالت برانگیختگی و آگاهی‌ئی در امّت اسلامی که اکنون به تحولی بزرگ در میان ملتهای این منطقه انجامیده و قیامها و انقلابهائی را پدید آورده که هرگز در محاسبه‌ی شیاطین مسلّط منطقه‌ئی و بین‌المللی نمی‌گنجید؛ خیزشهای عظیمی که حصارهای استبداد و استکبار را ویران و قوای نگهبان آنها را مغلوب و مقهور ساخته است.

 


ادامه مطلب
 

ولایتی: جمهوری اسلامی پرچمدار بیداری اسلامی است

مشهد - مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران پرچمدار بیداری اسلامی در جهان است.

1390/12/22 - 16:29

به گزارش ایرنا، علی اكبر ولایتی روز پنجشنبه در همایش سراسری علمی، پژوهشی میقات الرضا (ع) در طرقبه، شاندیز با اشاره به برخی اقدامات ناشایست در اماكن مذهبی مسلمانان و بی توجهی ها و بی احترامی نسبت به قبور ائمه (ع) افزود: آنان كه این اقدامات را انجام می دهند بازمانده سفایانیان هستند.

وی اظهار داشت: آنان ابزار دست استعمار و همان كسانی هستند كه امروز به دستور آمریكا در سركوبی بیداری اسلامی جهان كمر همت بسته اند.

وی گفت : آنان می دانند كه اگر قرار باشد قبور ائمه (ع) پررونق باشد و مردم با معرفت ، شناخت و مطالعه احوالات و سیره اولیای خداوند كه راس فعالیت هایشان ترویج حق و مقابله با باطل و ظلم است، این زیارت را انجام دهند، در عمل جایگاه آنان متزلزل می شود.

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 23 اسفند 1390برچسب:ولایتی: جمهوری اسلامی پرچمدار بیداری اسلامی است , ] [ 13:38 ] [ ح.ر.ح ]
در دومين روز گردهمايي انديشمندان مسلمان مطرح شد

انقلاب اسلامی ایران، بهترین الگوی بیداری اسلامی

انقلاب اسلامی ایران، بهترین الگوی بیداری اسلامی ایران > سیاست‌خارجی

 - نخستین کنفرانس بیداری اسلامی روز گذشته با تأکید صاحب‌نظران و اندیشمندان جهان اسلام بر تداوم بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی و فراهم آوردن یک ساز و کار منسجم و متشکل در جهت اتحاد هر چه بیشتر کشورهای مسلمان به کار خود پایان داد.

 

 

سخنرانان روز دوم این اجلاس تأکید کردند که کشورهای در حال بیداری اسلامی باید برای جلوگیری از به‌انحراف ‌کشیده‌شدن انقلاب‌های خود و مصادره‌شدن آنها توسط کشورهای غربی گام‌های اساسی و هوشمندانه بردارند.

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:انقلاب اسلامی ایران, بهترین الگوی بیداری اسلامی, ] [ 20:34 ] [ ح.ر.ح ]

نام «بهار عربی» برای حرکت بیداری اسلامی ناقص است

شب گذشته، رهبر معظم انقلاب در جمع مهمانان شرکت کننده در کنگره شعرای بیداری اسلامی به تبیین زوایای تازه از حرکت عظیم بیداری اسلامی پرداختند و تأکید کردند که این حرکت، پایان یافتنی نیست و ادامه خواهد داشت و تاریخ امت اسلامی به اذن پروردگار، تغییر خواهد کرد.
 

همزمان با ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و هفته وحدت، شرکت کنندگان در کنگره بین المللی شعر بیداری اسلامی، دوشنبه شب با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

 

به گزارش«تابناک» در این دیدار که در فضایی صمیمی و آکنده از احساسات ناشی از انقلاب‌های منطقه و بیداری اسلامی، برگزار شد، ابتدا شاعرانی از تونس، مصر، یمن، بحرین، لبنان، سودان، عراق، سوریه، عربستان، کویت و جمهوری اسلامی ایران اشعار عربی خود را در وصف پیامبر اعظم (ص)، بیداری اسلامی و انقلاب‌های منطقه، فلسطین و قدس شریف و همچنین سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایستادگی ملت ایران، قرائت کردند.

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:نام «بهار عربی» برای حرکت بیداری اسلامی ناقص است , ] [ 20:32 ] [ ح.ر.ح ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ با موضوع انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی نوشته شده و هدف اصلی اشنایی بیشتر با موضوع بیداری اسلامی و نقش جمهوری اسلامی ایران در این باره میباشد امید است که توانسته باشیم قدمی کوچک در این راه برداشته باشیم با تشکر
امکانات وب
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 107
بازدید کل : 1284
تعداد مطالب : 30
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1