انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی

انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی و آدرس bidari313.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





بيداری اسلامی متأثر از انقلاب اسلامی است

هيچ ترديدی نيست موج بيداری اسلامی در منطقه متأثر از انقلاب اسلامی است و اين تأثيرپذيری نيز صرفاً از حدوث و وقوع انقلاب اسلامی نبوده است بلكه اين تأثير‌پذيری از پايداری و ايستادگی انقلاب اسلامی بر روی اهداف، آرمان‌ها و اصول اعلامی بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مسئله نرم‌افزارسازی در جهت رفع خلأ نظام‌سازی در كشورهای اسلامی منطقه گفت: همايش بيداری اسلامی در تهران می‌تواند قدم مؤثری در جهت تحقق اين نيت مقام معظم رهبری بردارد تا اين موج را با يك مهندسی اسلامی مديريت كنيم.



حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمود علوی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) درباره تأثير برگزاری همايش بين‌المللی بيداری اسلامی تهران بر تحولات آتی خاورميانه گفت: هيچ ترديدی نيست موج بيداری اسلامی در منطقه متأثر از انقلاب اسلامی است و اين تأثيرپذيری نيز صرفاً از حدوث و وقوع انقلاب اسلامی نبوده است بلكه اين تأثير‌پذيری از پايداری و ايستادگی انقلاب اسلامی بر روی اهداف، آرمان‌ها و اصول اعلامی بوده است.


وی در ادامه افزود: چرا كه در سال‌های اوليه از يك سو ملت‌ها با هويت انقلاب اسلامی مانند امروز آن‌چنان آشنا نبودند و از سوی ديگر انقلاب‌های زيادی در جهان اتفاق افتاده بودند كه به مرور زمان از اصول و آرمان‌های اوليه خود فاصله گرفته بودند. بر همين اساس آن عده از مردم كه با انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن آشنا بودند، تصور می‌كردند انقلاب اسلامی نيز مانند ساير انقلاب‌ها به مرور زمان از آرمان‌هايش فاصله بگيرد و از اصول خودش عدول كند.

حجت‌الاسلام علوی اظهار كرد: اما امروز پس از 32 سال با رهبری امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری مردم منطقه شاهد هستند كه مردم ايران اسلامی با رهبری اين دو رهبر بزرگوار نه تنها از آرمان‌های انقلاب اسلامی و از اصول شرع مقدس اسلام فاصله نگرفتند بلكه روز به روز مصمم‌تر در جهت تحقق اهداف، آرمان‌ها و اصول حركت كرده‌اند.

وی تأكيد كرد: اين پايبندی و استواری مردم ايران اسلامی تحت رهبری ولی فقيه بر آرمان‌ها و اصول انقلاب اسلامی برای مردم مسلمان دنيا به صورت الگويی درآمد كه از يك‌سو باور كردند انقلاب اسلامی با ساير انقلاب‌ها فرق دارد و بر اصول و آرمان‌هايش پايبند است و از سوی ديگر در عمل ديدند كه ملتی می‌تواند با تكيه بر اصول اسلامی و بدون هيچ‌گونه وابستگی به هيچ قدرتی اعم از شرق و غرب راه خود را دنبال كند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در گذشته كه نظام دوقطبی حاكم بود، باور مسلط اين بود كه هيچ كشوری بدون وابستگی به يكی از اين دو قطب امكان ادامه حيات ندارد، بعد از اينكه قطب شرق دچار فروپاشی شد و آمريكا ايجاد وضعيتی جديد و نظم نوين جهانی را اعلام كرد اين باور جدی‌تر شد كه بدون وابستگی به آمريكا و پذيرش نظم نوين جهانی اعلامی از سوی اين كشور، هيچ نظام سياسی امكان بقا را ندارد و در صورت عدم تبعيت از اين قدرت جديد به وسيله قدرت نيرومند تنها ابرقدرت دنيا دچار فروپاشی خواهد شد.

وی تصريح كرد: با اين وجود مردم منطقه ديدند كه هيچ يك از اين تحليل‌ها در عمل واقعيت نداشت و مردم مسلمان ايران با تكيه بر اصول اسلامی در جهت آرمان‌های اعلام شده خود حركت كردند، تمام توطئه‌ها را درهم شكستند و با استواری گام‌های بلند خود را به سمت تحقق آرمان‌های انقلاب برداشتند.

علوی خاطرنشان كرد: اين استواری بر اصول و آرمان‌ها امروز برای مردم منطقه به صورت يك الگو درآمده و مردم كشورهای اسلامی با الگوگيری از انقلاب اسلامی تصميم بر اعمال اراده ملی خود كرده‌اند و به مهندسی سياسی كشورشان مبادرت ورزيده و در جهت ايجاد حاكميتی منبعث از اراده ملی خود گام برمی‌دارند.

وی اظهار كرد: ملت‌ها براين اساس حركت‌های خود را آغاز كردند و موفق شدند در چند كشور حاكميت‌های وابسته به غرب را ساقط كنند و امروز نيز در برابر مديريت و كنترل حاكميت‌های جديد توسط غرب در جهت حفظ منافع نظام سلطه ايستاده‌اند و آن را برنتافته‌اند و در جهت شكل‌گيری حاكميتی مبتنی بر اراده مردمی و برپايه مصالح مردم ايستادگی می‌كنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری يادآور شد: اين مسئله امروز در مصر و تونس قابل مشاهده است و مردم از حاكمان خود می‌خواهند كه روی پای خود بايستند و به مردم خود تكيه كرده و در جهت برنامه‌ها و پروژهای غرب حركت نكنند.

وی با اشاره به حساسيت مسئله بيداری اسلامی عنوان كرد: مسئله بيداری با اين وضعيت ارائه شده مسئله بسيار حساسی است و رسالت جمهوری اسلامی ايران به عنوان نسخه الگوی موج بيداری اسلامی اين است كه برای اين كشورها نظام‌سازی كند و از اين طريق نسخه كاملی را به اين كشورها ارائه كند. اين نكته‌ای است كه مقام معظم رهبری در ديدار با نمايندگان مجلس خبرگان نيز بر آن تأكيد كردند.
 
حجت‌الاسلام علوی يادآور شد: برگزاری اين همايش در تهران می‌تواند قدم مؤثری در جهت تحقق اين نيت مقام معظم رهبری باشد كه انشاالله با نظام‌سازی بتوانيم از نظر نرم‌افزاری به مردم به پاخاسته منطقه كمك كنيم و موج بيداری اسلامی را با يك مهندسی اسلامی مديريت كنيم.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره نقش اين همايش در ارائه الگوی مردمسالاری دينی به كشورهای اسلامی در جهت نظام‌سازی بدون شائبه دخالت در امور داخلی اين كشورها گفت: ما هيچ‌گاه الگوهای خود را به ملت‌های ديگر تحميل نمی‌كنيم. ساختار سياسی نظام ما برپايه اصول اسلامی پی‌ريزی شده است و اين مردم كشورهای ديگر هستند كه خواهان الگوبرداری از ما هستند و اين به هيچ‌وجه جنبه دخالت در امور داخلی كشورها ندارد.

وی تاكيد كرد: از سوی ديگر مقتضيات كشورهای مختلف از جنبه‌های گوناگون متفاوت است و طبيعی است كه آنچه در جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است كاملا در كشورهای ديگر اتفاق نمی‌افتد. به اين معنا كه با توجه به اينكه در نظام ما مبتنی بر فقه شيعه، ولايت فقيه تعريف شده است و اين مسئله در فقه مذاهب ديگر اسلامی وجود ندارد طبيعتا شكل نظام جمهوری اسلامی در اين كشورها تحقق نمی‌يابد.

علوی در ادامه افزود: ولی اصل مهم آن است كه اصولی مانند اتكا به مردم خود، حاكم شدن اراده ملی، برپايی ساختار سياسی منبعث از اين اراده و براساس مصالح ملی و منبعث بودن اين ساختار از آرمان‌های اسلامی به عنوان اصول كلان و مشترك در اين كشورها به عنوان مبنا و زيرساخت سياسی مورد توجه قرار گيرد.

وی اظهار كرد: بنابراين اين كنفرانس می‌تواند اين ديدگاه‌های كلان را پردازش كند و اين اصول و آرمان‌ها را برای ديگر ملت‌ها به اصول و آرمان‌هايی مورد پذيرش و مقبول مبدل كند. بنابراين كار اين سمينار فعاليتی نرم‌افزارانه است. به اين معنی كه ما دخالتی در امور داخلی اين كشورها و تصميم گيری‌های داخلی آنها نداريم بلكه تنها به نرم‌افزار‌سازی می‌پردازيم.

حجت‌الاسلام علوی خاطرنشان كرد: امروز هم ملت‌ها به دنبال نرم‌افزاری هستند كه بدون تأسی و بهره‌گيری از نرم‌افزار ساختار سياسی غرب بتوانند بر مبنای اصول و مبانی اسلامی ساختار سياسی خود را شكل دهند. در واقع برگزاری همايش بيداری اسلامی حركتی در جهت نرم‌افزارسازی ارزيابی می‌شود.

وی در اين مورد كه اين همايش چگونه می‌تواند از طريق مسئله فلسطين بيداری اسلامی را تبديل به بيداری جهانی كند، گفت: در واقع جمهوری اسلامی ايران با اعلام روز جمعه آخر ماه رمضان توسط امام خمينی(ره) به عنوان روز قدس از 32 سال پيش اين گام را برداشته است و امروز مسئله فلسطين از مسئله‌ای عربی به اسلامی و فراتر از آن به مسئله‌ای انسانی تبديل شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز حتی ملل غيرمسلمان نيز با ملت فلسطين احساس همدردی و همراهی می‌كنند و ما شاهد برگزاری تظاهرات و تجمعات در كشورهای مختلف اسلامی و غيراسلامی در حمايت از مردم فلسطين و محكوميت رژيم صهيونيستی بوديم. به همين جهت اين مسئله‌ای نيست كه ما درصدد ايجاد آن باشيم و اين مسئله ايجاد شده است و در سطح دنيا اين موج به وجود آمده است.

علوی تاكيد كرد: رژيم صهيونيستی امروز نيز رژيم صهيونيستی 32 سال پيش نيست كه شعار از نيل تا فرات را سردهد. امروز نه تنها رژيم صهيونيستی از اين شعار عقب‌نشينی كرده و ايده آمريكا در زمينه خاورميانه جديد تحقق پيدا نكرده است، بلكه امروز رژيم صهيونيستی موجوديت خود را در مخاطره جدی می‌بيند و تمام تلاشش را در جهت حفظ موجوديت خود به كار گرفته است.

وی اظهار كرد: اراده جوانان فلسطينی نيز با سركوب صهيونيست‌ها قابل مهار نيست و اراده جوانان فلسطينی تا به امروز نشان داده با دست خالی و سنگ و همچنين اتكا به خود حركت را ادامه داده و تا الان به طور پيوسته، مرور زمان به نفع ملت فلسطين بوده و باعث شده ملت فلسطين پيشروی كنند و رژيم صهيونيستی چاره‌ای جز عقب‌نشينی نداشته باشد.

حجت‌الاسلام علوی در پايان تصريح كرد: معتقدم مسئله فلسطين به موج جهانی تبديل شده است و دنيا امروز همراه ملت فلسطين است و توجيهات نابخردانه صهيونيست‌ها در زمينه اشغال سرزمين فلسطين امروز در دنيا خريداری ندارد و ملت‌ها اشغال سرزمين فلسطين را محكوم كرده‌اند و اين محكوميت روز به روز پر‌رنگ‌تر می‌شود؛ اين محكوميت‌ها از محدوده شعار فراتر رفته و تجسم عينی و عملی به خود گرفته است كه نمود آن را در تصرف سفارت رژيم اشغالگر قدس در مصر توسط مردم به‌پاخاسته و نيز اخراج سفير اسرائيل از تركيه شاهد هستيم و بی‌ترديد اين جريان آغاز شده با اين دو مورد پايان نخواهد يافت.


نظرات شما عزیزان:

سجاد
ساعت17:18---25 اسفند 1390
وب خوبی داری
آیا می خواهید وبلاگتان دارای صفحه ورودی باشه فقط شما کد قالب خود و عکس مورد نظر را در نظرات بنویسید.
این کار را برای 5 نفر اول فقط با 5 تومان شارژ انجام می دهیم
پس بجنبید چون بعد از 5 نفر طراحی فقط 10 هزار تومان انجام می گیرد.
مثل وبلاگ http://pooria-poorsorkh.blogfa.com
ادرس وبلاگ ما: http://vorodsaz.loxblog.com


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:بيداری اسلامی متأثر از انقلاب اسلامی است , ] [ 16:52 ] [ ح.ر.ح ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ با موضوع انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی نوشته شده و هدف اصلی اشنایی بیشتر با موضوع بیداری اسلامی و نقش جمهوری اسلامی ایران در این باره میباشد امید است که توانسته باشیم قدمی کوچک در این راه برداشته باشیم با تشکر
امکانات وب
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 42
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 42
بازدید ماه : 159
بازدید کل : 1336
تعداد مطالب : 30
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1