انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی و آدرس bidari313.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





انقلاب اسلامی و بیداری ملت‌های مسلمان
نخستین گام برای هر نوع مبارزه و جهاد و انقلاب؛ بیداری و آگاهی مردم، به عنوان ستون و بدنة اصلی حرکت‌ها و نهضت‌ها می‌باشد. آگاهی و بیداری مردم نقش بسیار مهم و حیاتی دارد. موتور اولیه حرکت و نیز شرط استمرار مبارزه، آگاهی مردم و شناخت مبارزین است. در حقیقت بدون حصول این آگاهی، نهضت و جنبش ماندگاری شروع نمی‌شود و صرفاً در اندیشه و تصور باقی می‌ماند. این شناخت و آگاهی شامل حوزه‌های مختلفی می‌باشد. آگاهی از وضعیت موجود، آگاهی از وضعیت مطلوب، آگاهی از لزوم حرکت و نهضت، شناخت و اطمینان از اصل امکان مبارزه و تحقق پیروزی، آگاهی از تون و امکانات خود و دشمن، شناخت و آگاهی نسبت به تجربة تاریخی و عملی سایر جنبش‌ها و نهضت‌ها از جمله این موارد می‌باشد. نظر به نقش و اهمیت این بدیاری و آگاهی اولیه، قدرت‌های استکباری جهانی و نیز حکام و سران کشورهای وابسته به آنان، همیشه به انحاء مختلف تلاش می‌کنند تا مردم نسبت به مسایل یاد شده در جهل و ناآگاهی باقی بمانند و بدین ترتیب به طور ریشه‌ای از تشکیل و رشد نهضت‌ها جلوگیری شود.


ادامه مطلب
[ جمعه 12 اسفند 1390برچسب:انقلاب اسلامی و بیداری ملت‌های مسلمان, ] [ 15:56 ] [ ح.ر.ح ]
انقلاب و بیداری اسلام

نقش جمهوري اسلامي

چکيده:

بيداري اسلامي بعنوان يک پديده متاثر از نهضت فکري جمهوري اسلامي در عصر امروز در قالب يک جنبش اجتماعي و سازماني رخ نموده است. اين جريان در عرصه منازعات سياسي و امنيتي علاوه بر اينکه موجوديت و نفوذ خود را به اثبات رسانيده است مي رود تا به قدرت بلامنازع نقش آفرين در سطح جهاني تبديل شود.

نهضتهاي اسلامي و جريانهاي فعال متاثر از متن مردم جوامع اسلامي، شعائر و شعارهاي انقلابي ايران مانند جهاد، شهادت و ايثار را به عنوان اصول اساسي مبارزاتي خود پذيرفتند. پديده انقلاب اسلامي پس از چند سده به شکل عملي و عيني، اسلام و جوامع اسلامي را از انزوا و سکون خارج کرد و مردم مسلمان منطقه را نسبت به حق و حقوق و توانايي هاي خود آگاه کرد و طلسم شکست ناپذير بودن غول استبداد و اختاپوس استعمار و امپرياليسم را ابطال نمود و اين مساله خود«جسارت و اعتماد به نفس» را به ملتهاي مسلمان بازگرداند.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:انقلاب و بیداری اسلام نقش جمهوري اسلامي, ] [ 22:14 ] [ ح.ر.ح ]

بيداري اسلامي در جهان عرب

اعراب، چون ايرانيان، از زماني كه با دولت هاي اروپايي آشنا شدند، به عمق عقب ماندگي خود و توسعه و پيشرفت اروپايي ها پي بردند. تاكنون راه حلهاي متعددي براي جبران اين عقب ماندگي ارائه شده است كه يكي از آن ها بازگشت به اسلام به مثابة دين و تمدن است.(1) بر اساس نوع پاسخ هاي داده شده به علل عقب ماندگي، آن ها را به چهار گرايش تقسيم مي كنيم. تذكر اين نكته ضروري است كه اين تقسيم بندي پاسخ هايي است كه در گفتمان بيداري اسلامي از سوي انديشمندان عرب مطرح شده و نتيجتاً نسيوناليسم، سوسياليسم و ايدئولوژيهايي از اين قبيل را پوشش نمي دهد.

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:بيداري اسلامي در جهان عرب, ] [ 22:12 ] [ ح.ر.ح ]

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران - تهران

 

رایزن فرهنگی پیشین ایران در مصر گفت: امام (ره) جرقه بیداری اسلامی را با صدور انقلاب اسلامی زدند و اکنون مقام معظم رهبری این راه را ادامه می‌دهند.


 حجت‌الاسلام محمد حسن زمانی  که در همایش بین‌المللی هویت اسلامی و جهانی شدن درباره‌ خطرات فراروی بیداری اسلامی سخن می گفت در ادامه اظهار کرد:‌ اگر بتوانیم بازگشت به هویت اسلامی را در میان جوانان ایرانی فراهم کنیم در این صورت زمینه‌ لازم برای خدمت به جهان بشریت ایجاد می‌شود. ما باید امت اسلامی را به هویت سیاسی بازگردانیم که این اقدام از سه دهه‌ گذشته انجام گرفته و امام خمینی (ره) جرقه آن را زده، مقام معظم رهبری این راه را ادامه می‌دهند و نخبگان و روحانیون در سراسر دنیا نیز در این مسیر حرکت می‌کنند.




ادامه مطلب
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ با موضوع انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی نوشته شده و هدف اصلی اشنایی بیشتر با موضوع بیداری اسلامی و نقش جمهوری اسلامی ایران در این باره میباشد امید است که توانسته باشیم قدمی کوچک در این راه برداشته باشیم با تشکر
امکانات وب
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 112
بازدید کل : 1289
تعداد مطالب : 30
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1