انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی

انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی و آدرس bidari313.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





در حال پيگيري و شکل‌گيري است. مصر به عنوان کشور بزرگ اسلامي ‌همواره مورد توجه انديشمندان جهان اسلام بوده و اصولاً حرکت‌هاي پيشرو در آنجا خود به ظهور مي‌رسانده است. اما‌ متأسفانه با حضور عوامل مزدور در رأس حکومت اين کشور در سي سال اخير اتفاق خاصي در اين حوزه رخ نداده است. البته در همه کشورهاي خاورميانه به دليل مشابه يک فضاي رکود و سستي حاکم بوده است. با ظهور انقلاب اسلامي ‌ايران با رهبري حضرت امام (ره) و همراهي مردم و با محوريت اسلام به عنوان يک دين آسماني و پويا و داراي نظرات مختلف علمي‌و عقلايي براي اداره جامعه در همه حوزه‌ها فضاي خاصي براي منطقه ايجاد كرد. نظريه ولايت فقيه در باب اداره جامعه، ‌نامشروع دانستن رژيم‌صهيونيستي در منطقه در حوزه بين‌الملل، ‌خلق حماسه‌آفريني‌هاي شجاعانه در دفاع مقدس در برابر مزدوران امريکايي و متحدان غربي و شرقي آن، ايجاد جمهوري اسلامي‌ برپايه ظرف جمهوري و محتواي اسلامي ‌به عنوان يک حکومت جديد، ‌مقاومت جانانه در برابر تمام تحريم‌ها، ‌ترورها و دشمني‌ها در طول عمر سي و دو ساله انقلاب، ‌دستيابي به فناوري بومي ‌هسته‌اي با توجه به تمامي‌ تحريم‌ها و فشارها، ‌ارسال چندين ماهواره به فضا با استفاده از توانمندي‌هاي داخلي، ‌حفظ انسجام ملي و وحدت اسلامي‌ در داخل و شعار وحدت در کل منطقه و. . . عوامل متعددي در صدور و طراحي فکري مردم منطقه براي الهام‌گيري از انقلاب اسلامي ‌ايران هستند. کليد خوردن قيام مردم تونس که تحت سلطه ديکتاتوري بن علي بودند بهانه خوبي براي آغاز يک سري از تحولات در منطقه است که قطع و يقين انقلاب اسلامي‌ ايران به عنوان يک الگو و نمونه براي آنها مطرح مي‌باشد. مصر به عنوان کشوري استراتژيک در منطقه، ‌هم‌مرزي با نوار غزه و وجود شاهراه حياتي کانال سوئز و وجود مرکز بزرگ اسلامي ‌دانشگاه الازهر در صدر تحولات منطقه قرار دارد. سقوط مبارک توسط توده‌هاي مردم که اکثر آنان با شعار اسلام‌خواهي که ظهور و بروز آن برگزاري نمازهاي جمعه به عنوان کانون اصلي تظاهرات عليه حکومت مبارک بود خود گواه خوبي براي تأثير موج اسلام‌خواهي است که با وقوع انقلاب اسلامي ‌پديدار شد. يمن، ‌بحرين و عربستان سعودي به عنوان کشورهاي ديگر منطقه در حال ايجاد يک بيداري اسلامي‌هستند. نقش جمهوري اسلامي‌ ايران در اين تحولات به طور غيرمستقيم مي‌باشد. صدور محتواي انقلاب در اين سي سال در قبال بيانات حضرت امام‌(ره)، ‌پيام‌هاي متعدد مقام معظم رهبري براي ملت عرب زبان مسلمان منطقه، ‌روز قدس به عنوان رمز مشترک ميان تمام مسلمانان عليه رژيم غاصب صهيونيستي و الگودهنده براي بيان مطالبات در قالب برگزاري راهپيمايي‌ها، ‌حضور رئيس‌جمهور مکتبي جناب آقاي دکتر محمود احمدي‌نژاد با ديدگاه‌هاي انقلابي، ‌منطقي و عدالت‌خواهانه در رأس نظام اجرايي کشور و حضور در عرصه‌هاي بين‌المللي و بيان ديدگاه‌هاي ملت ايران در مجمع عمومي ‌سازمان ملل، دانشگاه کلمبيا و شبکه‌هاي مختلف تلويزيوني و ماهواره‌اي امريکا گفتمان انقلاب اسلامي‌ ايران را به گفتمان غالب در سطح کشورهاي منطقه تبديل كرد. موج بيداري اسلامي‌ در منطقه با الگو قرار دادن انقلاب اسلامي ‌ايران و يک همذات‌پنداري در راستاي شکل‌گيري يک خاورميانه جديد با محوريت ايران اسلامي ‌قرار دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ با موضوع انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی نوشته شده و هدف اصلی اشنایی بیشتر با موضوع بیداری اسلامی و نقش جمهوری اسلامی ایران در این باره میباشد امید است که توانسته باشیم قدمی کوچک در این راه برداشته باشیم با تشکر
امکانات وب
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 140
بازدید کل : 1317
تعداد مطالب : 30
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1