انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی

انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی و آدرس bidari313.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





جوانان؛ نقطه کانونی بیداری اسلامی

بنابراین می‌توان گفت برگزاری انتخابات در تونس و مصر و در آینده در سایر کشور‌های عربی، علائم آشکاری از موقعیت حرکت جوانان برای رسیدن به خواسته‌هایی است که سال‌‌ها انتظار آن را می‌کشیدند.

تکاپوی رهبران مرتجع کشور‌های عربی و قدرت‌‌های سلطه‌طلب غربی پس از شنیدن نتایج انتخابات در این دو کشور نشان از شکست سیاست‌های آنها در منطقه دارد. اگر چنین نبود آنها با اعزام نمایندگان سیاسی به این کشور‌ها همواره تلاش نمی‌کردند حداقل‌هایی از تضمین را برای اطمینان از آینده تحولات خاورمیانه و تامین امنیت رژیم صهیونیستی و منافع خود دنبال کنند. این اقدام آنها حکایت از عمق حرکت پرشتاب جوانان در تحقق خواسته‌های انقلابی و استیصال آنها در ناکارآمدی اقدامات بازدارنده دارد.

رایزنی‌‌های معنادار امیر قطر برای انتقال بحران از کشور‌های حاشیه خلیج فارس به نقطه دیگر و مشخصاً سوریه و صرف میلیارد‌ها دلار پول سعودی برای شکستن خط مقاومت در سوریه برای برون‌رفت از بحرانی که عربستانی در منطقه قطیف و دیگر مناطق حاکمیتی خود در کشمکش با جوانان پرشور و انقلابی این کشور مواجه است، همه نشان از آن دارد که حرکت بیداری اسلامی آن‌هم در شرایطی که جوانان بحرینی، عربستان، یمنی، مصری و. . . شعار‌های ۳۳ سال پیش انقلاب اسلامی را فریاد می‌زنند، خاموش شدنی نیست.

جمهوری اسلامی با برگزاری اجلاس با ابعاد و طیف‌‌های مختلف، از شرکت کنندگان در طول چند ماه گذشته تاکنون، نشان داد خمیرمایه بیداری اسلامی در خاورمیانه و کشور‌های شمال آفریقا با شعار‌ها و مطلوب‌‌های انقلابی که خمینی کبیر(ره) ۳۳ سال پیش پرچمداری آن را بر عهده داشتند، عجین شده است.

غربی‌‌ها و حکام مرتجع عرب این پیام را به درستی درک کرده‌اند که این تحولات در امتداد حرکت انقلاب اسلامی ملت ایران است چراکه صرف‌نظر از تفاوت‌‌های بیداری اسلامی در کشور‌های منطقه با انقلاب اسلامی ایران، مستکبران جهانی و مستبدان منطقه می‌بینند جنس مواجهه آن جوان بحرینی، مصری و تونسی در دیدار با امام خامنه‌ای از همان جنس جوان‌هایی است که با فرود هواپیمای امام خمینی (ره) در فرودگاه مهرآباد در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ و خواندن سرود خمینی‌ای امام طنین بر اندام سست‌بنیاد قدرت‌‌های غربی و دیکتاتوری‌‌های دست‌نشانده آنها انداخته است. اگر چنین نبود آنها ناخواسته اعتراف به پایان حاکمیت خویش در ایران عصر خمینی (ره ) نمی‌کردند.

جریان‌‌های سیاسی یا احیاناً مسئولانی که هنوز بیداری اسلامی جوانان منطقه را باور نکرده‌اند و آن را با واژه‌های غلط بیداری انسانی تفسیر می‌کنند، بروز احساسات پاک ۱۲۰۰ جوان پرشوری که در اجلاس جوانان بیداری اسلامی با رهبر فرزانه انقلاب صورت گرفته را چگونه تحلیل می‌کنند.

صرف‌نظر از زبان و چهره ظاهری جوانان بیداری اسلامی که با امام خامنه‌ای دیدار داشتند، اگر این تفاوت زبانی و چهر‌ه‌ای را کنار بزنیم آیا در نوع گفتمان، شعار‌ها و بیان احساسات این جوانان با جوانان دانشجویی که به مناسبت‌‌های مختلف با رهبری معظم انقلاب دیدار می‌کنند، چگونه می‌توان کوچک‌ترین تفاوت قابل تشخیص را قائل شد. اشک‌‌های شوقی که از چشم‌های پاک فلان دختر و پسر تونسی، بحرینی، مصری، لبنانی و. . . با بیان تکه‌ای از اتفاقات ناگواری که در سرزمین‌‌های اسلامی افتاده است، گویای دل‌های پاک و امید‌های سرشاری بود که دل در گرو انقلاب خمینی کبیر(ره)و پرچمداری امام خامنه‌ای عزیز سپرده شده است و این چیزی است که دنیای غرب و مرتجعین عرب را به وحشت انداخته ‌ و این در واقع همان نوید پیروزی است که امام راحل از ابتدای نهضت تا پایان عمر با برکت خویش بار‌ها بر آن تأکید می کردند و رهبر مسلمین جهان امام خامنه‌ای نیز آینده اسلام را در گرو همت بلند همین جوانانی می‌دانند که نمونه‌ای از آن را در اجلاس جوانان بیداری اسلامی شاهد بودیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ با موضوع انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی نوشته شده و هدف اصلی اشنایی بیشتر با موضوع بیداری اسلامی و نقش جمهوری اسلامی ایران در این باره میباشد امید است که توانسته باشیم قدمی کوچک در این راه برداشته باشیم با تشکر
امکانات وب
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 149
بازدید کل : 1326
تعداد مطالب : 30
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1